divendres, 12 d’abril del 2024

Glöcknerin (2.433m) - Estiu austríac al Radstädter Tauern

Recorregut: 8KM
Desnivell: D+ / D- : 800m Orientació – Nord Dificultat: S2 – S3 Horari: 4h Material necessari – Ganivetes en algun tram de pujada poden ser útils.

DESCRIPCIÓ

La visita d’en Marc i en Vicenç coincideix amb uns dies de molta extremadament calurosos a Àustria, on a Mondsee hem arribat als 25-27 graus. Les altes temperatures han provocat un problema lliscament basals que afecta a totes les zones. El risc ha pujat de 2 a 3. Cal buscar inclinacions poc exposades al sol, poca pendent, alçada i començar ben d’hora.

Tots al cim del Glöcknerin

El Glöcknerin (2.433m) és el cim escollit per la seva orientació nord, es troba situat en alçada ja que el punt d’inici es per sobre dels 1.600m cosa que ens evitarà haver de caminar sense els esquís. Arribem puntuals a les 8am del matí a la Felseralm on comença la ruta. El primer tram es molt dret per dintre d’un bosc fins arribar al llac Wildsee.

Últim tram abans de sortir del bosc. El Vordere Grosswandspitze ja treu el cap ®Pol Puig Collderram

Arribat al llac Wildsee ja veiem gran part de l'intinerari de pujada  ®Pol Puig Collderram

Flanqueig Oest del llac per on baixarem  ®Pol Puig Collderram

Un cop arribats al Wildsee (1.950m) es presenta davant nostre una zona espectacular amb diversos cims al nostre voltant com l’impressionant Nördliches Teufelshorn (2.262m) o el Vordere Grosswandspitze (2.380m). Voregem el llac per l’Est on veiem alguna purga que va tingut lloc en anteriors dies però sense risc. El llac també es pot creuar per la seva vessant Oest (és per on baixarem) però només s’ha de fer en condicions molt estables.

En Marc mirant el cim del Glöcknerin ®Pol Puig Collderram

Últim tram de pujada fins al coll ®Pol Puig Collderram

En Vicenç arribant on deixarem els esquis ®Pol Puig Collderram

Vistes del coll que separa el Hintere Grosswandspitze ®Pol Puig Collderram

Un cop passat el llac Wildsee, iniciem una pujada progressiva fins al coll que separa el Glöcknerin del Hintere Grosswandspitze (2,437m). Seguim progressant pel coll fins quan a 20 m del cim, deixen els esquís per fer l’últim tram caminant sense cap dificultat ni perill. Arribats al cim del Glöcknerin gaudim d’unes vistes precioses de la serralada del Radstädter Tauern on ens trobem. Gaudim de la baixada amb una neu primavera molt agradable que ens permet gaudir molt dels primers metres de baixada. Creuem el llac Wildsee per la vessant Oest en un llarg flanqueig on la neu és manté estable perquè es una nevera, i el sol encara no hi ha fet acte de presència. D’aquí ja només ens queda l’última baixada (i la més dreta) fins al cotxe. El tram del bosc es molt divertit i ofereix diverses possibilitats de baixada gràcies a la seva innivació. El Glöcknerin es un cim amb unes vistes espectaculars i amb una baixada que permet gaudir-la molt. Cal tenir present que es un cim bastant exposat a les allaus, per tant cal fer una bona lectura de l’estat de la neu i el risc d’allaus abans de fer-lo. Acabem la jornada amb un bon àpat a una Alm.

Vicenç, Marc i Pol

Powered by Wikiloc

Xavier M ha dit...

Una sortida molt maca i amb neu cremeta en el descens.