diumenge, 28 d’abril del 2024

Material necessari – Cap

DESCRIPCIÓ

Vistes del 5é, 4rt i 3é fill del Watzmann ® Pol Puig Collderram

Abans d’explicar la llegenda del Watzmann, posarem en context aquesta preciosa muntanya que atrau molts esquiadors de muntanya. La serralada del Watzmann està formada per diversos cims i sub-cims independents. El més alt, el anomenat Mittelspitze (2.713m), el Südspitze (2712 m) i el Hocheck" (2.651m). A l’est hi trobem l’anomenat Watzmannfrau i entremig hi ha 7 subcims anomenats fills.  Mirant el Watzmann des de Berchtesgaden, la forma de la serralada es pot interpretar com la dona a l'esquerra, seguida de 7 subcims ("els nens") i el massís principal del Watzmann ("el Rei"). I aquí és on comença una petita història.

Explica la llegenda que fa molts els el rei Watzmann regnava aquestes belles contrades amb una creueltat i ganes de poder infinites. Els habitants tenien por perquè mai mostrava misericordia i quan el veien ple d’ira caçant pels boscos tothom tenia por. La seva esposa i els seus 7 fills eren igual que el rei, cruels i despiedats.  Un bon dia van arribar a un prat on un pastor on, mentre ell descansava a la cabana, la seva dona cuidava el seu nounat al prat.  Els gossos del Watzmann van atacarlos ferint la dona i el nounat, mentre el rei s’ho mirava rient. El pastor es va despertar alertat pel soroll, i va matar el gos predilecte del rei. Mentre el pastor mirava la seva esposa i el nadó morts, el rei va enviar la resta de gossos que van matarlos mentre feien un crit.  En aquell moment un soroll de l’interior de les muntanya va sorgir provocant que els gossos ataquesin ara al rei Watzmann, a la seva esposa i als seus set fills.  La sang va rajar fort. Aquells cossos es van convertir en les muntanyes que avui conformen la serralada del Watzmann i la seva sang ara són els llacs Königsee i els gossos van acabar al Hundstod (2.593m)

I avui en dia, aquesta muntanya ofereix unes múltiples opcions per practicar-hi esquí de muntanya. A continuació relato les sortides fetes al 3er i al 5é fill del Watzmann. Només els últims metres són diferents.

La ruta comença a cota bastant baixa, i això fa que s’hagi de caminar. És quelcom molt comú als Alps de Berchtesgaden, per tant molts locals inicien la sortida amb bicicletes electriques. La tranquilitat del lloc i el respecte fan que es puguin deixar les sabatilles i les bicicletes, sense por a que siguin robades. Nosaltres, hem fet l’aproximació a peu.

Watzmann – Sense nom

La Deidre iniciant el tram de pujada pel bosc ® Pol Puig Collderram

El cap de setmana passat vam tenir nevades abundants que van deixar 50/70cm de neu fresca. Les baixes temperatures, i alguna nevada més durant la setmana, han deixat bones condicions per seguir gaudint de l’esquí de muntanya als Alps Austríacs.

Aproximació al Watzmann - Uns amb bici i els altres caminant

Conduïm fins al pàrquing de Hammerstiel (6 euros al dia), on deixem el cotxe per iniciar la ruta. Comencem caminant a 776 m d'altitud i no deixarem la pista fins arribar a gairebé 1200 m. Allà deixem les sabatilles i ens endinsem al bosc amb els esquís posats. El primer tram és bastant inclinat, i anem pujant fent voltes de maria fins arribar a un punt on és més pla. Allà ens trobem entre el Watzmann i el Watzmannfrau. Davant nostre, sobre una planúria, podem veure les tres opcions per a fer cim. Avui, escollim el cinquè cim, que queda a la nostra dreta.

Aparcament de bici ® Pol Puig Collderram

Deixar les sabatilles amb la tranquilitat que ningú les robi ® Pol Puig Collderram

El dia és assolellat i és el primer dia en què el sol i les temperatures més altes es fan presents. Mentre anem progressant sobre una neu que s'humiteja per l'acció del sol, el Watzmann ens ofereix petites però constants purgues. Un soroll abrumador, però que no representa cap tipus de perill.

El 5é fill del Watzmann queda a l'esquerra ® Pol Puig Collderram

Continuem avançant fins a un punt sense nom prop del 5é fill, des del qual tenim una vista espectacular de Berchtesgaden. El llac Königsee es mostra magnífic, així com les impresionants parets verticals del Watzmann. És una de les vistes més boniques i impressionants que es poden trobar a Berchtesgaden.

Vistes del llac Königsee ® Pol Puig Collderram

Iniciant el tram de baixada

Les vistes són sensacionals ® Pol Puig Collderram

Primer tram de baixada ® Pol Puig Collderram

La baixada es desenvolupa en direcció nord, on gairebé sempre es troben condicions molt bones. Malgrat l'aproximació necessària per arribar-hi, sempre en surts satisfet. Tornem al punt de partida amb els esquís i només ens queda una passejada per un entorn meravellós fins al cotxe.

Compartim la baixada amb un esquiador austríac ® Pol Puig Collderram

Deidre i Pol

Powered by Wikiloc

Watzmann – 3er Fill (2.162m)

El tercer cim del Watzmann és el més popular, ja que la inclinació és menor i les vistes són igualment espectaculars. En arribar als 1900 m d'altitud és on cal desviar-se cap a l'esquerra i progressar sense problemes fins arribar al cim, que ofereix unes vistes impressionants.

l'Antonella arribant al 3er fill del Watzmann ® Pol Puig Collderram

Esquiadors al 5é fill del Watzmann ® Pol Puig Collderram

La sortida es va realitzar el passat 23 de març, quan hi havia escassetat de neu a cotes baixes, però amb nevades a partir de 1200 m, la qual cosa feia que fos una opció ideal per anar-hi a buscar la neu pols. L'arribada d'un front que portava més nevades i fort vent ens va fer matinar per estar al cim abans de les 12, mentre tot el nostre entorn s'embrutava i començava a baixar la visibilitat.

Antonella i Pol

Powered by Wikiloc

Xavier M ha dit...

fantàstiques fotos.
Les vistes espectaculars, especialment la vista des del cim sobre el Königsee al fons de la vall.