dissabte, 23 d’abril del 2022

• Reequipada: 2000 Salvador López y Julio Armest
  • Material: 15 cintes + reunió
  • Equipament: parabolt
  • Orientació: Oest (ideal per un matí d’estiu si sou una cordada ràpida)

Accés a la via:

Per accedir a la via hem d’arribar a Hoz de Jaca on  haurem d’aparcar el cotxe a la dreta (Parquing d’uns 5 cotxes) just abans de sortir del poble. Haurem de caminar un 500 metres per la carretera que va cap a El Pueyo de Jaca exactament a la  “Pared del Mirador”  al costat hi ha la tirolina (tirolinavalledetena.com) Just des d’allà a  l’esquerra accedirem a un corriol de forta pendent on alguns trams hi ha una corda per poder baixar amb seguretat.

Després de caminar menys de 5 minuts trobarem la instal·lació del primer ràpel.

La Roser baixant des de la instal·lació del primer ràpel

ACCÈS A PEU DE VIA: Per accedir a peu de via vam fer dos ràpels d’uns 60 m. Des del primer ràpel ja pots gaudir d’unes unes vistes magnífiques de l’embassament Búbal i de Peña Telera que ens acompanyen en tota l’ascensió. El primer ràpel és volat. Quan arribes a una instal·lació amb anella una mica rovellada, encara has de tendir cap a l’esquerra, es trobarà la instal·lació del segon ràpel sota un sostret. La reunió no és massa còmode.

En Miguel baixant del segon ràpel

Descripció de la via:

Es tracta d’un itinerari molt bonic i estètic, en un diedre vertical i amb algun pas de placa. En general es tracta d’una escalada atlètica amb bona presa. En general esta molt ben equipat, és una via que ofereix unes sensacions de verticalitat i ambient que et fan gaudir sense patir gaire. (sempre hi quan tinguis el grau de V+ consolidat).

Llargs de la via:

L1 (45m unes 13 parabolts V+): Primers metres de placa bruta sense cap assegurança, però fàcil. De seguida comença el diedre amb alternances d’algunes panxes i en general passos còmodes. Hi ha una anella gran per ràpel, però fem la reunió més amunt superant un pas de IV fins la reunió. La reunió és una mica incòmode.

En Martí escalant el primer llarg

L2 ( 40m 10 parabolts V+): Llarg de continuïtat amb variants, inici amb una placa pulida, en Miguel o va fer amb molta solvència, acabant el pas amb tendència a l’esquerra i vorejant un petit sostre on hi havia segon ràpel que hem fet servir abans. Seguidament sortida per la dreta seguint el diedre amb un petit sostre abans de la reunió. Reunió còmoda en una petita rapissa.

L3 (25m 10 parabolts V+): Inici amb tendència cap a l’esquerra on es trobarem de seguida pasos de diedre amb algun petit desplom,  amb bona presa i general ben equipat. Anem guanyant metres i bones vistes. Anar amb compte no anar a la dreta perquè hi ha una variant de 6b. Tenir en compte que algún tram la roca estava molla, encara que es podia evitar fàcilment. Reunió còmoda.

En Miguel i la Roser pujant el tercer llarg

L4 (25m 7 parabolts V+): Sortida de bavaresa i fent un flanqueig cap a l’esquerra on pots triar el millor itinerari per la placa per vorejar el sostre. Sortida per una xemeneia senzilla fins a la reunió.

En Miguel escalant l'últim llarg

Descens: La via acaba on hem fet el primer ràpel.