diumenge, 17 de desembre del 2023

Desnivell: D+ / D- :  768m

Dificultat:  S2-S3

Horari: 2h 30 min

Material necessari - cap per les condicions trobades

DESCRIPCIÓ

Vistes des del cim del Zwölferhorn ® Pol Puig Collderram

Sankt Gilgen es una petita i bucòlica població situada al nord-est del Llac Wolfgansee. A més, es una població coneguda pel seu mercat de nadal i perquè diversos familiars de Mozart hi van viure en diferents moments. A les esquenes d’aquesta població hi ha una muntanya, el Zwölfernhown que no passa desapercebuda a qui visita aquesta zona.

Inici del tram de pujada ® Pol Puig Collderram

És un cim clàssic, sense cap mena de risc i que diversa gent acostuma a fer entre setmana abans o després d’anar a treballar. Combina unes vistes espectaculars amb una baixada orientada a nord-est que manté les condicions durant diversos dies si les temperatures no pugen. Per les últimes temperatures la neu no arriba a Sankt Gilgen, i hem fet la sortida desde Tiefbrunnau. En aquesta zona hi ha petites valls que gràcies a les temperatures fredes mantenen la neu en bones condicions durant diversos dies.

Progressant pel tram de bosc ® Pol Puig Collderram

Vistes del Regenspitz ® Pol Puig Collderram

Dia de sol brillant a Salzkammergut ® Pol Puig Collderram

Iniciem la sortida des de l’aparcament de Tiefbrunnau (és el mateix que a l’estiu i té un cost de 4 euros). Allà iniciem la pujada seguint la vall per on baixa el riu Weissenbach. La zona no té cap perill i està innivada des de l’inici. Una primera pujada forta en porta a la pista que s’acaba obrint a la vall on arribem a la Mehlsackalm. D’allà seguim progressant per una traça marcada fins on voltegem el cim del Gartenberg i anem borejant fins arribar al cimet del Pillsteinhöhe. Fins i tot, podem veure la pala que ahir vam baixar del Regenspitz. Llueix espectacular!

Tram final de pujada ® Pol Puig Collderram

Vistes camí del cim ® Pol Puig Collderram

Gaudint de les espectaculars vistes ® Pol Puig Collderram

Tot progressant veiem com a les cares solanes hi ha alguna allau d’arrel ja que la primera capa encara no està ben cohesionada. Des d’allà ja veiem el Zwölfernhon que es el nostre destí final. Al ser un cim on s’hi pot pujar amb gondola, i hi ha una part aplanada hi ha bastanta gent caminant. També hi ha l’Arnika Hütte oberta on s’hi pot menjar calent i fer un beure amb unes vistes espectaculars.

Avui tenim un dia esplèndid de sol i sense vent, on gaudint de com l’última nevada ha deixat tots els cims de la regió de Salzkammergut. Iniciem una Baixada amb una neu molt bona i que ens porta fins la Sausteigalm. Allà agafem la pista que ens portarà altre cop a l’aparcament de sortida.

Un cim molt recomenable que ofereix diversos possibilitat, excel.lents vistes i una baixada molt divertida.

L'equip al cim!

Antonella, Deidre i Pol

Powered by Wikiloc

Xavier M ha dit...

Espectacular. Quines vistes i quina neu!