dissabte, 16 de desembre del 2023

Regenspitz – aventura pel massís d'Osternhorn

Recorregut:  10 km

Desnivell: D+ / D- :  1000m

Dificultat: MBE – S4

Horari: 5h

Material necessari - cap per les condicions trobades

DESCRIPCIÓ

Els últims dies a la zona de Mondsee les temperatures han pujat (màxima de 8 graus a 400m) i hem tingut pluja que ha humitejat la neu. Per sort, per sobre dels 700 metres la neu ha fet acte de presència.

La Deidre i el Liam al cim del Regenspitz - ® Pol Puig Collderram

El Regenspitz és un dels cims clàssics del massís d’Osternhorn, i hem decidit explorar una baixada que ha estat bastant entretinguda per les sorpreses que ens hem anat trobant. Sabíem que podíem jugar una mica ja que el risc d’allau era 2, i les temperatures no havien de pujar en cap moment.

Deixem Feichtensteinalm darrera   ® Pol Puig Collderram

Iniciem la ruta des de l‘aparcament de Satzstein que es totalment gratuït. Quan hi estem arribant, ja veiem que hem tingut nevades la nit passada i es presenta un ambient ben nevat. L’inici de la ruta es pel camî d’estiu que puja fins a la Feichtensteinalm. D’allà inciem la pujada per una carena que cada cop es va fent més estreta, però no presenta cap risc. L’estat de la neu es excel·lent, i gaudim fort. Algun petit tram gelat per l’efecte del vent, però molt anecdòtic.

Tram de carena  ® Pol Puig Collderram

La carena no presenta cap dificultat  ® Pol Puig Collderram

Progressem fins al cim del Regenspitz (1675m). Avui no tenim vistes perquè està tot emboirat, però quan comencem baixar s’obre una mica cosa que ens amplia la visibilitat. En aquest punt es pot decidir seguir la ruta més comú que es baixar fins Neureithütte, i després allà hi ha l’opció d’allargar la ruta amb el Bergköpfl (+300). Queda pendent per un altre dia.

La Deidre envoltada de neu pols  ® Pol Puig Collderram

Liam obrint traça al flanqueig  ® Pol Puig Collderram

Flanqueig amb neu pols

Traces de baixada des del cim  ® Pol Puig Collderram

En Liam en plena acció ® Pol Puig Collderram

Tram delicat del corredor

Decidim que les condicions són favorables, i ens decidim a baixar per la pala nord (amb algun tram superior als 45 graus). La neu pols es abundant i anem baixant entre arbres gaudint fortament de la baixada, fins que arribem a un punt on no podem continuar perquè hi ha un desplom. Iniciem una travessa lateral, i la següent sortida hi ha un desplom similar. La Deidre baixa, però ens recomana que fer una mica més de travessa lateral, ja que veu unes traces de baixadada. Amb en Liam intentem guanyar una mica d’alçada però la neu ens arriba per la cintura, i es una tasca que porta bastanta estona. La neu es abudant en aquest tram ja que deu haver estat nevant tota la setmana, i hi han uns 30-40 cm de neu nova.

Trobem una baixada bastant inclinada (aquest es el tram superior de 45 graus) però que evita desgrimpar o haver de fer algun salt. Ja hem trobat el camí de baixada.  Abans de seguir baixant, recuperem unes esquí que la Diedre havia perdut.

Tram final abans d'arriba a la pista - ® Pol Puig Collderram

Tram que la Deidre ha desgrimpat - ® Pol Puig Collderram

Intinerari de baixada. Vermell l'original, negre la Deidre i groc el flanqueig  ® Pol Puig

La baixada fins a trobar el camí més normal es molt laboriós ja que anem esquivant arbres, i baixem tot seguint el curs d’un rierol. Un cop som a la pista, ja podem descansar i aprofitem l’última baixada.

L'equip al final de la baixada  ® Pol Puig Collderram

Deidre, Liam i Pol

Powered by Wikiloc

Anònim ha dit...

Deunido la baixada! Un altre dia feu un salt i arribareu abans hahaha