dijous, 3 de gener del 2019

Pic de Chateau Renard (2989 m) i Pic Traversier (2882 m) des de Saint Veran

29/12/2018

Desnivell: D+ / D- : 1200 m
Dificultat: alguna pala de S3, sobretot en el descens directe del pic Traversier i en general S2
Orientació: les baixades generalment orientades a S i SO
Condicions: traça oberta sobre neu crosta al principi de la primera pujada al Chateau Renard i la resta de la jornada neu pols seca.

Estem contents amb la qualitat de neu trovada el primer dia d'activitat i decidim repetir una ascensió per un vessant sud.
Aquella tarda a l'habitació de la Gîte, mentre la resta estem fent estiraments, el Josep Maria trova una combinació d'itineraris en el llibre d'Arnaud Guillaume que ens sembla fantàstica, doncs uneix dos itineraris per poder fer dos dels cims més característics de la zona, idea que ens sembla genial.

L'endemà iniciem la jornada  a la pista d'esquí de fons de Saint Veran. Fa un dia radiant i fred i el termòmetre marca al voltant de -6ºC.

Itinerari seguit

Inici de la sortida
Recorrem la pista uns pocs centenars de metres i enfilem a l'esquerra per traçar una diagonal ascendent cap el nostre primer objectiu.

En el punt on deixem la pista de fons

Rampes suaus a l'inici de la sortida

Mes amunt el paisatge s'obre

Amb tota la tranquiliat del mon ( no hem trobat ningú en tota la pujada), arribem a l'Observatori situat a unes desenes de metres de desnivell del primer cim. En aquest punt en Josep Maria prefereix reservar-se per l'endemà i ens repartim allà mateix la feina: ell farà el cim del Chateau Renard i baixarà directament a Saint Veran i la resta treiem pells en el mateix observatori per prosseguir amb la resta de l'itinerari, que relato a continuació.

L'Observatori poc abans del cim. Punt on ens acomiadem d'en Josep Maria

Panoràmica feta per el Josep Maria des del cim del Pic de Chateau Renard

Pocs metres més avall de l'observatori ens aturem per dissenyar la millor baixada, traiem el plànol i després de mirar-ho una mica acabem empalmant una sucessió de pales i comes genials fins la cota 2600 m aprox. Allà posem pells i remuntem fins el coll de Longet, i des d'allà assolim el mateix cim, des d'on podem veure molt a prop la pala final del Pic de Sagnes Longes que pujarem l'endemà i tot el paisatge espectacular del Queyras. Tot un privilegi.

Una mica més avall de l'Observatori despleguem el plànol per trobar la millor baixada

El Guillem gaudint del descens

Punt on posem pells (2600 m aprox)

Remuntant. Al fons la cara SO del Pic Traversier que vàrem baixar més tard (S3)
Deixem enrere el coll de Longet

Sortint a l'aresta final del Traversier
Cim !

Des del cim del Traversier observem la pala somital del Pic de Sagnes longes
Des del cim ens decantem lleugerament a la dreta i baixem la pala directa SO (S3 i S2 a la part baixa). Entrem en una valleta poc definida fins trovar la pista d'esquí de fons que ens conduirà en un descens sobre una neu pols trepitjada molt ràpida i disfrutona fins a Saint Veran.

Descens de la pala SO del pic Traversier

Ha estat un dia dels que creen afició.