dissabte, 11 de febrer del 2023

Dificultat: S2/S3

Horari: 5h 10 min

Descripció

Poques vegades el Montseny es vesteix de blanc per poder-lo esquiar . Quan es presenta l’ocasió sabem que es una oportunitat que no es pot deixar passar perquè mai se sap quan es repetirà. Lluny queda aquell dijous de 2018 on sortint de la feina vam gaudir d’una esquiada al Matagalls sota una forta nevada al cim i baixada amb el frontal.

Tots al cim de Les Agudes © Pol Puig Collderram

L’espera ha valgut la pena i una intensa, encara que curta, llevantada ens ha tornat a vestir de blanc el nostre estimat Montseny. Personalment, no les tenia totes de la innivació que hi trobaríem ni tampoc de la qualitat de la neu per la llunyania amb el cap de setmana. Hem estat de sort, i les baixes temperatures d’aquests dies combinades amb el poc sol que ha fet, ens han deixat la neu en un estat excel·lent per gaudir d’una esquiada.

Hem iniciat la sortida des de l’aparcament de Sant Marçal a primera hora del matí per evitar aglomeracions i poder aparcar sense problemes. Allí mateix ens hem calçat els esquís i no ens els hem tret fins que hi hem tornar gràcies a les excel·lents condicions d’innivació. La tartera de les Agudes lluïa perfectament innivada i d’allà hem pujat directament al cim des d’on hem gaudit d’un sol i unes vistes espectaculars. La qualitat de la neu era bona malgrat algun tram havia gelat però en cap moment han calgut ganivetes per avançar. Volíem anar al Turó de l’Home però ho hem descartat perquè no aportava res aquesta sortida (Queda pendent fer la volta en una altre ocasió).

Des del cim, hem agafat la Canal Oest que hem baixat directament amb una neu prou bona que ens ha permès gaudir d’una esquiada inolvidable. Realment, no esperàvem aquestes condicions però hem tingut molta sort i les hem aprofitat. Gir darrera gir anàvem gaudint d’una baixada que sabem que costarà de repetir.

En Miguel guadint del pati de casa © Pol Puig Collderram

Tram final de la tartera © Pol Puig Collderram

La tartera des de l'inici amb el cim de Les Agudes al fons © Pol Puig Collderram

Un cop arribats altre cop a l’aparcament de Sant Marçal hem decidit anar cap al Matagalls. Els dubtes sobre la innivació també s’han esvaït només entrar al bosc. Amb els esquís als peus hem anat avançant amb molta facilitat. La qualitat de la neu era menor perquè la orientació era més solana, i començava a humitejar força ja que les temperatures han estat prou elevades al migdia. La fageda del Matagalls lluïa espectacular coberta de neu, i hem xalat de valent pujant amb els esquís. Petit beure a coll Pregon i ja enfilem l’última pujada fins al Coll de L’Home Mort on ja només ens han faltat els últimes metres pel cim.

Inici del la pujada als Matagalls © Pol Puig Collderram

Innivació a l'interior de la fageda del Matagalls © Pol Puig Collderram

La baixada ha estat continuada i el tram que més hem gaudit ha estat del Coll de l’Home Mort al Coll Pregon on hem pogut jugar pel bosquet amb total llibertat i una neu que no ens ha dificultat la baixada. I així fins al cotxe on només hem hagut de caminar al tram final on s’estreny molt i la innivació ja no era suficient per seguir baixant.

Amb en Marc al cim del Matagalls © Pol Puig Collderram

Coll Pregon © Pol Puig Collderram

Petits regals que no podem desaprofitar!

Miguel, Marc i Pol

Xavier M ha dit...

Tot un luxe poder viure una exigent aventura com aquesta tant aprop de casa.

Josep Mª Moyà ha dit...

Moltes felicitats nois, aquests dies no es poden deixar escapar. Mai saps quan pots tornar a repetir.