dilluns, 30 de gener del 2017

Pic de Fontlletera (2575 m) des de Tregurà de dalt. Una ascensió irrepetible ?

29/01/2017

Dificultat: Uns metres de S3 a la pala cimera del cim, la resta S2
Desnivell : D+/D-  1200 m / 1200 m

Sortida d'un cert desnivell i recorregut horitzontal. Convé no subestimarla i procurar mantenir un bon ritme malgrat la monotonia de la seva ascensió. A evitar absolutament en cas de pobra visilitat.

Fer una ascensió en cara sud en Pirineu Oriental ja és per desgracia una cosa poc habitual. Si a això li afegim que hem iniciat l'ascensió des del mateix poble i en condicions de neu pols, reconeixem enseguida que hem gaudit d'unes condicions excepcionals.

Descripció

Sortim a les 09:05 d'una granja poc més amunt de Tregurà de dalt (cota 1440 m) enfilant la continuació de la pista, la qual deixem poc després per anar resseguint el llom que, de vegades per la dreta, de vegades per l'esquerra, ens portarà al cim del Pic de la Fontlletera.

Fem una pujada tranquila i arribem al cim sobre les 13 hrs.

Els prats inicials poc amunt de tregurà de Dalt

El Pic de Fontlletera davant nostre

cim!

Al fons el Balandrau

La baixada la fem per el mateix camí de pujada. Els primers metres una mica drets i glaçats (S3-) però la resta en neu pols.
Poc abans de la collada de la Fontlletera posem les pells per superar un resalt (almenys els que anem amb esquís).

El Joel traçant a la baixada

Vaig poder dibuixar unes bones traces
Passat aquest resalt fem un descens primer decantant-nos amb a la banda Nord del llom per rodejar un resalt i poc després vorejem el següent resalt per la cara sud del llom.

En els prats de la part mitjana-baixa del descens
Es desemboca en uns prats inclinats que seguirem fins a la creu de fusta (1600 m). Aquesta part del descens (des de la cota 1800 m fins la cota 1600 m), la neu ja està més castigada per el sol i a més a més amaga alguna pedra que posa a prova la sola del nostre pobre material.

A partir de la creu de fusta,  optem per preservar la salut dels nostres estris i optem per baixar fins el cotxe en suau descens constant per la pista. Arribem al cotxe sobre les 15 hrs .