dimarts, 18 de gener del 2022

14 km de recorregut

Dificultat: S2

Descripció

Al Capcir és una zona que ens té enamorats per la bellesa de les seves muntanyes, la poca gent que s'hi acostuma a trobar i també per la qualitat de la neu. El passat diumenge 16 de gener vam gaudir d'una de les ascensions més clàssiques d'esquí de muntanya d'aquesta zona. El Petit Peric va ser l'escollit gràcies al fet que les últimes nevades havien deixat una innivació molt bona, malgrat que algun dia el nivell de pluja va ser molt alt..

Esquí de muntanya al Capcir
En Guillaume i la Maria camí del Petit Peric © Pol Puig Collderram

Sortim de l'estació d'esquí de Formigueres on agafem el Forfait Randonneur (8 euros de cost) que ens deixa a la Serra de Mauri. El matí és fred i el termòmetre del cotxe ha arribat a marcar -11 °C, però el sol brilla amb força. Tenim per davant una extraordinària jornada d'esquí de muntanya. La innivació a la Serra de Mauri és molt bona i no hi trobem les típiques roques que treuen el cap entre la neu ventada amenaçant els nostres esquís.

Serra de Mauri

La primera baixada fins al Refugi de Camporells (2.240 m) la gaudim en una neu encara dura per les temperatures, però que ens permet esquiar-la amb facilitat. Un cop arribats al refugi, ens posem altra vegada les pells i travessem l'Estany del Mig que està glaçat i cobert de neu. D'allà anem navegant pel tot aproximant-nos al Petit Peric. El Couloir de Patou (40°) llueix ben innivat i veiem com un esquiador més matiner que nosaltres, xala d'una baixada amb neu dura. Als peus del corredor hi ha restes d'alguna allau que ha tingut lloc no gaires dies endarrera.

Inici del descens cap al Refugi de Camporells © Maria Ordoñez

Trams de neu gelada i dura © Pol Puig Collderram

Decidim flanquejar lateralment per una neu dura que ens obliga a posar-nos ganivetes. Un cop hem passat aquest tram, comencem la llarga però amable pujada final fins al cim. Tenim la sort de gaudir d'un sol radiant i res de vent. La pujada ens permet contemplar d'unes vistes immillorables en un dia extremadament clar. Podem xalar del Carlit, el Llac de les Bulloses, el circ de Cambre d'Aze, la Tossa d'Alp i molt més cims.

Inici de la Pujada al Petit Peric © Pol Puig Collderram

Vistes des del Petit Peric © Pol Puig Collderram

Camí del cim del Petit Peric © Pol Puig Collderram

Últim metres abans del cim amb el Canigó de fons © Pol Puig Collderram

Un cop som al cim, toca fer-se la foto de rigor. Allà coincidim amb una vintena d'esquiadors francesos i catalans, que gaudeixen tant com nosaltres del cim. A la baixada ens trobem unes condicions mixtes de neu dura amb zones de neu transformada, que ens obliguen a esquiar amb més precisió. Un cop a l'Estany de l'Ànec és el moment de tornar a posar-nos les pells que ja no ens traurem fins a la Serra de Mauri. Abans, però, fem una parada al refugi de Camporells per gaudir de la natura que ens envolta. Certament, és un dels indrets més bonics i tranquil de tot el Pirineu.

Guillaume, Maria i Pol al cim del Petit Peric

Des de la Serra de Mauri ens espera un descens per les pistes de Formigueres que gaudim amb les cames cansades i el somriure d’una altra gran jornada d’esquí de muntanya al Capcir.

Couloir de Patou © Pol Puig Collderram

Cim del Puig Peric (2.810 m) © Pol Puig Collderram

Guillaume, Maria i Pol

Xavier M ha dit...

Uau !
Una sortida de les que creen afició en el nostre estimat Capcir.
A veure si va nevant i en podeu fer moltes més !